شروع کار با scrumdinger
شروع کار با scrumdinger
برنامه نویسی مک

با ساختن یک برنامه کاملاً کاربردی با استفاده از SwiftUI، ملزومات توسعه برنامه iOS را بیاموزید. قبل از شروع ماژول، چند دقیقه وقت بگذارید تا با الزامات پس زمینه، مفاهیم کلیدی پشت SwiftUI و برنامه ای که می سازید آشنا شوید. در صورت نیاز به خرید سرور مجازی با سیستم عامل macOS از سایت اقدام کنید.

از طریق ساختن یک برنامه کاملاً کاربردی با استفاده از SwiftUI، ملزومات توسعه برنامه iOS را بیاموزید.

قبل از شروع ماژول، چند دقیقه وقت بگذارید تا با ملزومات، مفاهیم کلیدی SwiftUI و برنامه ای که می سازید آشنا شوید.

 

درباره Scrumdinger

این آموزش ها برای توسعه دهندگان باتجربه ای که به تازگی با SwiftUI آشنا هستند ایجاد شده است. قبل از شروع باید در مورد Swift بدانید، بنابراین با مروری بر اصول زبان برنامه نویسی Swift برای مروری بر نحو، انواع داده ها و ویژگی های زبان منحصر به فرد، مانند موارد اختیاری، شروع کنید. همچنین بخش Closures را مرور کنید زیرا اغلب در SwiftUI از آنها استفاده خواهید کرد.

 

مرور اجمالی بر SwiftUI

SwiftUI یک چارچوب اعلامی برای ساخت اپلیکیشن برای هر پلتفرم اپل است. SwiftUI یک API مشترک ارائه می دهد که می توانید از آن برای تعریف رابط کاربری برنامه و رفتار خاص پلت فرم استفاده کنید.

با این ویژگی های کلیدی SwiftUI، برنامه ها را سریعتر و با خطاهای کمتر ایجاد کنید:

• نحو اعلانی - با استفاده از ساختارهای ساده سوئیفت، مشخص کنید که کدام نماها روی صفحه نمایش داده می شوند.

• یک API ترکیبی — با استفاده از نماها و مودیفایر های داخلی، رابط کاربری خود را به سرعت ایجاد و تکرار کنید. نماهای پیچیده تر را با ترکیب نماهای ساده تر بنویسید.

• یک سیستم چیدمان قدرتمند — به راحتی نماها را بر روی صفحه نسبت به نماهای والدین و نسبت به یکدیگر مرتب کنید. وقتی نماها و کنترل های موجود با نیازهای شما مطابقت ندارند، می توانید نماهای خود را ترسیم کنید.

• نماهایی که داده های برنامه را منعکس می کنند—وابستگی های داده یک نما را تعریف کنید، و SwiftUI به طور خودکار هنگام تغییر داده ها، نما را به روزرسانی می کند و از خطاهای وضعیت های نمای نامعتبر جلوگیری می کند.

• پشتیبانی از دسترس پذیری خودکار — SwiftUI دسترسی اولیه را اضافه می کند که می آموزید با کمترین تلاش آن را ارتقا دهید.

 

بررسی اپلیکیشن

بسیاری از تیم های مهندسی نرم افزار از جلسات روزانه موسوم به اسکرام برای برنامه ریزی کار خود در روز استفاده می کنند. اسکرام ها جلسات کوتاهی هستند که در آن هر یک از شرکت کنندگان در مورد آنچه که دیروز به انجام داده اند، آنچه امروز روی آن کار می کنند و موانعی که ممکن است بر کار آنها تأثیر بگذارد بحث می کنند.

این ماژول شما را از طریق توسعه Scrumdinger، یک برنامه iOS که به تیم ها کمک می کند تا اسکرام های روزانه خود را مدیریت کنند، راهنمایی می کند. برای کمک به کوتاه و متمرکز نگه داشتن اسکرام، Scrumdinger از نشانه های بصری و صوتی برای نشان دادن زمان و مدت زمانی که هر شرکت کننده باید صحبت کند، استفاده می کند. این برنامه همچنین یک صفحه پیشرفت نمایش می دهد که زمان باقی مانده در جلسه را نشان می دهد و متنی ایجاد می کند که کاربران می توانند بعداً به آن مراجعه کنند.

 

در اینجا نگاهی دقیق تر به آنچه در این ماژول خواهید ساخت، آورده شده است.

لیست اسکرام

صفحه اصلی برنامه خلاصه ای از هر یک از اسکرام های روزانه کاربر را نشان می دهد. کاربران می توانند روی یک ردیف در لیست ضربه بزنند تا جزئیات یک اسکرام را مشاهده کنند یا با ضربه زدن روی دکمه ای در نوار ناوبری، یک اسکرام جدید ایجاد کنند.

شروع کار با scrumdinger

جزئیات و ویرایش اسکرام

صفحه جزئیات اطلاعات بیشتر در مورد یک اسکرام، از جمله نام هر شرکت کننده و لیستی از جلسات قبلی را نشان می دهد. کاربران می توانند هر یک از ویژگی های اسکرام را با ضربه زدن روی دکمه ای در نوار ناوبری تغییر دهند. صفحه ویرایش شامل یک انتخابگر است که با آن کاربران می توانند تم رنگی هر جلسه را تغییر دهند. با ضربه زدن روی یک دکمه در بالای لیست ویژگی ها، یک تایمر جلسه جدید شروع می شود.

شروع کار با scrumdinger

تایمر جلسه

نوار پیشرفت در بالای تایمر جلسه، زمان سپری شده و باقی مانده برای جلسه را نشان می دهد. این برنامه نام سخنگوی فعلی را در مرکز صفحه نمایش می دهد و دکمه ای را برای پیشروی به شرکت کننده بعدی در پایین صفحه نمایش می دهد.

بخش ها در یک حلقه پیشرفت دایره ای نشان دهنده هر شرکت کننده است. هنگامی که یک شرکت کننده از تمام وقت خود استفاده می کند، Scrumdinger صدای "دینگ" را پخش می کند و یک بخش جدید به حلقه اضافه می کند. جلسه با پر شدن حلقه به پایان می رسد.

شروع کار با scrumdinger

نکاتی برای موفقیت

• از طریق تمرین و انجام دادن، به بهترین نحو قادر به یادگیری خواهید بود. هر آموزش شامل پروژه های شروع کننده و تکمیل شده است. پروژه شروع کننده را باز کنید و هر مرحله را در آموزش تکمیل کنید.

• نقش فعالی در یادگیری خود داشته باشید. قبل از مشاهده کد پیشنهادی، هر مرحله را بخوانید و به این فکر کنید که چگونه کار داده شده را انجام می دهید.

• مطمئن شوید که آخرین نسخه Xcode را نصب کرده اید.