قوانین جدید appstore مرتبط با شبیه ساز های بازی و اپلیکیشن های موزیک
قوانین جدید appstore مرتبط با شبیه ساز های بازی و اپلیکیشن های موزیک
اخبار اپل

پس ازاینکه کمیسیون اتحادیه اروپا اپل را ۲ میلیارد دلار جریمه کرد و اعلام کرد که از تغییراتی که این شرکت برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) انجام داده راضی نیست، اپل روز جمعه دستورالعمل های اپ استور را دوباره به روزرسانی کرد. این بار، این شرکت برای برنامه های پخش موسیقی آسان تر می کند تا کاربران را به یک وب سایت خارجی در اتحادیه اروپا هدایت کنند و برای اولین بار، اپل به امکان شبیه سازهای بازی روی پلتفرم های خود (مک و آیفون و ...) را می دهد.

 

برنامه های پخش موسیقی اکنون می توانند کاربران را به یک وب سایت هدایت کنند

اپل (سرورهای مک) با جدیدترین به روزرسانی دستورالعمل های بررسی برنامه های خود، که در وب سایت برنامه نویس اپل در دسترس است، «حقوق خدمات پخش موسیقی» جدید را برای برنامه های توزیع شده در اتحادیه اروپا تأیید کرده است. به گفته این شرکت، برنامه های پخش موسیقی «در مناطق خاص» اکنون می توانند لینکی (مانند دکمه «خرید») به یک وب سایت خارجی داشته باشند.

با این حق ویژه، برنامه های پخش موسیقی همچنین می توانند از کاربران دعوت کنند تا آدرس ایمیل خود را برای دریافت لینک خرید موسیقی دیجیتال یا خدمات از طریق وب سایت توسعه دهنده ارائه دهند. مک وی پی اس ارائه دهنده سرورهای مجازی مک ، آماده ارائه بهترین سرویس ها به توسعه دهندگان است.

این تغییر خاص پس ازآن صورت می گیرد که اپل توسط کمیسیون اتحادیه اروپا به دلیل سوءاستفاده از موقعیت خود در بازار و وضع قوانین ضد رقابتی در اپ استور علیه رقبای اپل میوزیک جریمه شد، که به عنوان اقدامات "ضد فرمان" شناخته می شود. بار دیگر، اپل به صراحت اعلام می کند که دستورالعمل جدید فقط برای برنامه های توزیع شده در اتحادیه اروپا اعمال می شود.

 

قوانین جدید appstore مرتبط با شبیه ساز های بازی و اپلیکیشن های موزیک

 

دستورالعمل های فروشگاه App اکنون امکان شبیه سازی بازی را می دهند

اما به روزرسانی مهم دیگری برای دستورالعمل های اپ استور وجود دارد، و این یکی در سراسر جهان اعمال می شود. برای اولین بار، اپل به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا شبیه سازهای بازی را در اپ استور ایجاد و توزیع کنند. این خبر توسط اپل در ایمیلی که برای توسعه دهندگان ارسال شده تأیید شده است.

از زمان ارائه اولین آیفون و سرورهای مک، توسعه دهندگان راه هایی برای توزیع شبیه سازهای بازی بین کاربران iOS پیداکرده اند. دستورالعمل های اپ استور هرگز امکان استفاده از نرم افزارهای شبیه ساز را نداده است، اما برخی از برنامه ها با پنهان کردن برنامه های خود و پنهان کردن شبیه سازها در آن ها، موفق شده اند فرآیند بررسی اپل را دور بزنند. اما اکنون با دستورالعمل های جدید اپ استور این موضوع در حال تغییر است.

بخش برنامه های کوچک و پخش بازی اکنون به روز شده است تا شبیه سازهای بازی را شامل شود.امکان استفاده از آن در سرورهای مجازی مک وی پی اس وجود دارد. اپل می گوید: «به علاوه، برنامه های شبیه ساز کنسول بازی یکپارچه سازی با سیستم عامل می توانند بازی ها را دانلود کنند». بااین حال، یک شکار وجود دارد.

 

قوانین جدید appstore مرتبط با شبیه ساز های بازی و اپلیکیشن های موزیک

 

نمونه ای از شبیه ساز بازی برای iOS در دسترس از طریق سایدلودینگ

اپل هشدار می دهد که توسعه دهندگان "مسئول تمامی نرم افزارهای ارائه شده در برنامه شما هستند، ازجمله اطمینان از اینکه این نرم افزارها با این دستورالعمل ها و همه قوانین قابل اجرا مطابقت دارند." این سؤال را ایجاد می کند که آیا کسی می تواند شبیه ساز بازی را منتشر کند یا فقط شرکت هایی که حقوق بازی های توزیع شده برای آن را دارند.