چگونه اولین برنامه ios خود را بسازیم؟
چگونه اولین برنامه ios خود را بسازیم؟
آموزش ios

سیستم عامل گوشی های هوشمند اپل که روی سخت افزار آیفون، آی پد، آی پاد تاچ اجرا می شود، iOS است. برای این رایانه ها، اپل ابزارها و خدماتی را برای توسعه برنامه ها و لوازم جانبی iOS ارائه می دهد. برای برنامه نویسی iOS یا macOS شما نیاز به داشتن یک کامپیوتر MacBook یا iMac دارید که میبایست خریداری کنید. همچنین میتوانید با تهیه سرور مجازی macOS از مک وی پی اس ، برنامه نویسی خود را روی محیط مک انجام دهید.

شما می توانید از React Native (جاوا اسکریپت) یا Xamarin C# و F به عنوان یک توسعه دهنده iOS برای برنامه نویسی به زبان های بومی مانند Swift یا Objective-C یا ساخت برنامه های چند پلتفرمی بومی استفاده کنید.

در این مقاله نحوه ساخت برنامه های iOS را بررسی خواهیم کرد. ما می خواهیم ببینیم که چگونه می توانید توسعه یک برنامه iOS و بازی با برنامه های موجود را یاد بگیرید.

همانند یادگیری چیزهای جدید، یادگیری ساخت iOS نیز دشوار است. اگرچه، لذت بخش، هیجان انگیز و رضایت بخش است!

 

در آموزش ساخت اولین برنامه iOS به موارد زیر خواهیم پرداخت :

1. MAC خود را برای توسعه برنامه iOS راه اندازی کنید یا VPS با سیستم عامل اصلی MacOS از خریداری کنید.

2. ویرایشگر خود را برای برنامه iOS راه اندازی کنید

3. اولین برنامه iOS خود را ایجاد کنید

4. برنامه iOS را اجرا کنید

 

پس از اتمام خواندن این راهنما، یک برنامه گام به گام برای یادگیری نحوه ایجاد یک برنامه iOS خواهید داشت. شما دقیقاً می دانید که چه کاری باید انجام دهید، چه مراحلی را و چگونه باید آن را پشت سر بگذارید. بله، و برای شروع نیازی به تجربه کدنویسی ندارید.

پس بیایید شروع کنیم ...

 

1. MAC خود را برای توسعه برنامه iOS راه اندازی کنید

اپل اکوسیستم بسته را به سیستم باز ترجیح می دهد. iOS فقط بر روی دستگاه های خود اپل، از جمله آیفون و آی پد قابل اجرا است.

ما می توانیم مک را روی دستگاه های ویندوز با استفاده از VMWare یا Hackintosh اجرا کنیم، اما اینها برای اهداف کدنویسی iOS توصیه نمی شوند. بنابراین، اساساً، به عنوان یک توسعه دهنده iOS، برای توسعه/اشکال زدایی/تست یک برنامه iOS به مک نیاز دارید. در صورتی که هزینه خرید یک کامپیوتر اپل برای شما زیاد است ، میتوانید از سرورهای مجازی مک یا سرورهای اختصاصی مک ارایه شده توسط مک وی پی اس استفاده کنید. بدین منظور میتوانید از کامپیوتر ویندوزی خود یک سرور ۲۴ ساعته بدون محدودیت و تحریم استفاده کنید.

 

2. ویرایشگر خود را برای برنامه iOS راه اندازی کنید

برای شروع توسعه برنامه های iOS، Xcode تنها ابزاری است که باید دانلود کنید. Xcode یک محیط توسعه یکپارچه IDE است که توسط اپل ارائه شده است. این شامل iOS SDK (کیت توسعه نرم افزار)، یک ویرایشگر کد منبع UI، ابزارهای اشکال زدایی و موارد دیگر است.

بسیاری از ابزارهای کمکی و شبیه سازهای مورد نیاز با یک نسخه iOS خاص را می توان نصب و به Xcode اضافه کرد. برای دانلود Xcode باید Apple ID داشته باشید، برنامه خود را برای آزمایش بر روی iPhone/iPad واقعی نصب کنید و هر نرم افزار دیگری را از AppStore دانلود کنید.

Apple ID برای احراز هویت یک کاربر در دستگاه های اپل استفاده می شود. می توانید با مراجعه به سایت رسمی اپل آن را ایجاد کنید یا در مراحل خرید VPS مک از ما خریداری کنید.

برای نصب Xcode به Mac App Store بروید. اپل استور را می توان در داک پیدا کرد. با اپل آیدی خود در آنجا وارد شوید. در فروشگاه Mac App ، "Xcode" را جستجو کنید و روی دکمه "دریافت" کلیک کنید تا آن را دانلود کنید.

چگونه اولین برنامه ios خود را بسازیم؟

 

3. اولین برنامه iOS خود را ایجاد کنید

اکنون Xcode را کلیک کرده و راه اندازی کنید. برای ایجاد یک پروژه جدید، گزینه ایجاد پروژه جدید Xcode را انتخاب کنید. سپس گزینه Single View App را به عنوان یک نوع پروژه انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید. این دارای یک نمایش کنترلر و یک استوری بورد است که می توانید آن را سفارشی سازی کنید.

مثلاً نام پروژه خود را به صورت قراردادی HelloWorld انتخاب کنید. اکنون Team None را انتخاب کنید. Swift را به عنوان زبان انتخاب کنید، روی Next کلیک کنید، و اکنون یک برنامه خالی که به تازگی ایجادشده است را در اختیاردارید.

توجه: برای ایجاد یک برنامه بومی iOS، باید از یکی از Objective-c یا Swift استفاده کنید. Swift یک زبان جدید و آسان است که توسط اپل ارائه شده است که در مدت زمان کم محبوبیت زیادی کسب کرد.

چگونه اولین برنامه ios خود را بسازیم؟

نگران نباشید، به زودی برنامه ایجادشده خود را با گفتن Hello to the World تغییر خواهید داد. در Xcode، می توانید از پانل سمت چپ ویرایشگر کد به یک فایل یا پوشه بروید. پنل سمت راست ویرایشگر کد، به نام Utility Area، به شما کمک می کند تا نماها یا هر جزء در استوری بورد را مشاهده کنید

در نوار ابزار بالا، می توانید دکمه های Run و Stop را مشاهده کنید. در پایین ناحیه کد، می توانید ناحیه اشکال زدایی/کنسول را با نقطه شکست و سایر ابزارهای زمان اجرا مشاهده کنید.

چگونه اولین برنامه ios خود را بسازیم؟

اکنون Main.storyboard را در فهرست پروژه با کلیک بر روی آن پیدا کرده و باز کنید. استوری بورد فایلی برای طراحی نمای شما برای نمایش و چیدمان تمام اجزا مانند دکمه ها، برچسب ها، لیست ها، تب ها و نوارهای ناوبری و بسیاری موارد دیگر است. در اینجا یک نمای خالی خواهید دید. نما را با کلیک بر روی آن انتخاب کنید.

از Xcode 10 یا بالاتر، برای اضافه کردن مواردی مانند برچسب، روی View menu در نوار منو کلیک کنید > روی Show Library کلیک کنید و برچسب را به نمای متمرکز بکشید. یا در Xcode قدیمی تر، می توانید Object Library را در قسمت پایین سمت راست Xcode بیابید. حالا روی برچسبی که روی نما انداخته اید دوبار کلیک کنید و متن آن را به Hello World تغییر دهید!

چگونه اولین برنامه ios خود را بسازیم؟

آیا هیجان زده شدید؟

در اینجا می توانید اولین برنامه خود را روی صفحه نمایش دهید

 

4. برنامه iOS را اجرا کنید

مقصد یا شبیه ساز دستگاه را از سمت چپ بالای صفحه Xcode نزدیک دکمه Run/Stop انتخاب کنید. و Command ⌘ + R را فشار دهید تا برنامه اجرا شود یا روی دکمه اجرا کلیک کنید. سیمولاتور یا شبیه ساز iOS را راه اندازی می کند و اولین برنامه شما را اجرا می کند.

برای اجرای برنامه بر روی یک دستگاه واقعی، دستگاه را از طریق کابل به مک وصل کنید. دستگاه به طور خودکار در لیست مقصد دستگاه نشان داده می شود. اکنون دستگاه را انتخاب کرده و Command ⌘ + R را فشار دهید.

چگونه اولین برنامه ios خود را بسازیم؟

اولین برنامه خود را با والدین و دوستان خود به اشتراک بگذارید و در این صورت احساس غرور خواهید کرد.

چگونه اولین برنامه ios خود را بسازیم؟